Total Pageviews

Thursday 9 February 2012

Ik ga van Novell af!

Ik hoor dit het laatste jaar steeds meer: Ik ga standaardiseren op Microsoft dus gaat Novell er uit.

Als gevraagd wordt waarom iemand gaat standaardiseren gaat het vaak om de volgende redenen:
1) Integratie met 3e partij software
2) De buurman heeft het ook
3) Novell wordt nog steeds vergeleken met het al oude Netware en heeft een stoffig imago
4) Novell kennis is schaars en daardoor duurder!

Als antwoord op de bovenstaande stellingen:
1) OES11 welke op basis van Suse Linux is gemaakt biedt een breed scala aan integratie mogelijkheden. OES kan zelfs een Active Directory emuleren of synchroniseren waardoor directe uitfasering niet noodzakelijk is
2) Ik daag u uit om eens goed naar de licentie te gaan kijken! ik ben ervan overtuigd dat het overstappen naar Microsoft niet alleen qua licenties duurder is maar ook zeker voor uw IT afdeling, meer FTE en/of inhuur nodig om hetzelfde te bereiken !
3) Novell (zeker ook na de overname door Attachmate) is weer hip! Binnenkort komen we met Novell Filr uit, DE tegenhanger van DropBox, alleen dat veilig en gratis bij OES. Novell Vibe heeft een nieuwe skin; DigiMeet. DigiMeet is de basis voor een universeel vergaderplatform waarbij BYOD en ook waarbij zeker tablet gebruik niet alleen gestimuleerd wordt maar het is ook veilig, snel en universeel inzetbaar. De zelfde interface voor de iPad als een XP pc of Win7 of een Mac of een Android tablet. Wat u ook wenst; alles is hetzelfde!
4) Novell heeft inderdaad minder partners dan Microsoft, echter zijn er nog voldoende partners beschikbaar met concurrerende prijzen. Deze zijn allemaal te vinden op Novell's Partner Portal

Och ik zou nog zo veel me willen zeggen maar dat kan k niet maken :-) Ik ben wel van mening dat Novell nog nooit zo levendig is geweest. Leuke mensen met een enorme drive met een enorme passie voor het bedrijf. Leuke en veilige producten en perfecte partners. Novell was, is en blijft een goede solide keuze voor bedrijven. Monogamiteit (lees ALLEEN MicroSoft) zorgt voor vendor lock-in, overschrijdingen van budgetten en het verlies van de ultieme vrijheid. Heterogeniteit heeft de toekomst! En TRUST ME; We Are Back!

The Priest

No comments: